پنجشنبه, ۱ آذر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۹ ق.ظ

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

پیام شماره 10 :

پیام های بعد از اربعین 92

93/1/2


درک حضور امام زمان (عج)  از کلام خودشان:
 
"من آخرین وصی پیامبر خدا هستم به وسیله من بلاها و فتنه ها از آشنایان و شیعیانم دفع و برطرف خواهد شد."در دعای ندبه آمده:
واجعل صلوتنا به مقبوله و ذنوبنا به مغفوره و دعائنا به مستجابا واجعل ارزاقنا به مبسوطه و همومنا به مکفیه و حوائجنا به مقضیه...
(این با درک حضور امام زمان استکه این توجه  بطور خاص مشمول حال ما میشود)....
در خاتمه دعا آمده که: واسقنا من حوض جده صلی الله علیه و اله بکاسه و بیده ریا رویا هنیئا سائغا لا ضما بعده یا ارحم الراحمین...
(این با درک حضور ایشان است که ویژه با عنایت ایشان برایمان رفع عطش خواهدشد که دیگر تشنگی بدنبال ندارد به رحمت خدا).
امام مهدی (عج):
"چگونگی بهره گیری و استفاده از من در دوران غیبت همانند انتفاع از خورشید است در آن موقعی که به وسیله ابرها از چشم افراد ناپدید شود"برای بهره گیری از خورشید باید پرده های پنجره هایمان را کنار زده از خانه بیرون برویم اگر بخواهیم از خورشید وجود امام زمان نیز بهره مند شویم باید موانع را کنار زد و از بیت نفس خارج شد برای این کار باید استغفار کرد و از خداوند بخواهیم که آن توفیق را به ما بدهد خودش در قران فرموده الا ما رحم ربی . پس از ته دل رحمت خاصه اش که همان درک حضور و متعاقبا برقراری ظهورش میباشد را از خودش بخواهیم ان شاالله
امام مهدی (عج):
"قلوب ما ظرف هایی است برای مشیت و اراده الهی پس هر گاه او بخواهد ما نیز می خواهیم"پس از او بخواهیم که .....
 خداوندا بحق خانم فاطمه زهرا( س) در این ایام فاطمیه  تو را قسم میدهیم ما را برای خودت انتخاب کن برای دینت برای امام زمانت انتخاب کن ...
توفیق درک حضور امام زمان را به همه ما و همه مسلمین عالم عنایت بفرما تا بدانوسیله زمینه سازی برای ظهورش نیز فراهم بشود ان شاالله

 

پیام شماره 9 :

پیام های بعد از اربعین 92

92/12/26

وظایف منتظران

درک حضور امام زمان (عج)

در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی :

 

«رابطه‌ى بین شیعیان با مقام ولایت و مهدى موعود، یک رابطه‌ى دایمى است و چه‌قدر خوب و بلکه لازم است که یکایک ما، قلباً هم این رابطه را با توجه و توسل و حرف زدن با آن حضرت حفظ کنیم. طبق همین زیاراتى که وارد شده و بعضاً مأثور است و به احتمال زیاد به خود معصوم(ع) مستند می‌باشد، این رابطه‌ى قلبى و معنوى بین آحاد مردم و امام زمان(عج) یک امر مستحسن، بلکه لازم و داراى آثارى است؛ زیرا امید و انتظار را به طور دایم در دل انسان زنده نگه مى‌دارد. 

 

«کسى که اعتقاد به این مسأله دارد، چون با مرکز تفضّلات الهى و نقطه اصلى و کانون شعاعِ رحمت حق، رابطه‌اى روحى برقرار مى‌کند، توفیق بیشترى براى برخوردارى از وسایل عروج روحى و تقرب الى‌اللَّه دارد. به همین خاطر است که اهل معنا و باطن، در توسّلات معنوى خود، این بزرگوار را مورد توجّه و نظر دائمى قرار مى‌دهند و به آن حضرت توسّل مى‌جویند و توجّه مى‌کنند. نفسْ پیوند قلبى و تذکّر و توجّه روحى به آن مظهر رحمت و قدرت و عدل حق تعالى، انسان را عروج و رشد مى‌دهد و وسیله پیشرفت انسان را – روحاً و معناً – فراهم مى‌کند.

 

این، یک میدان وسیع است. هر کس که در باطن و قلب و دل و جان خود، با این بزرگوار مرتبط باشد، بهره خودش را خواهد برد. البته، توجّه به کانون نور، باید توجّه حقیقى باشد. لقلقه زبان در این زمینه، تأثیر چندانى ندارد. اگر انسان، روحاً متوجّه و متوسّل شد و معرفت کافى براى خود به وجود آورد، بهره خودش را خواهد برد. این، یک میدان فردى و تکامل شخصى و معنوى است.»

------------------------------------

با درک حضور ایشان ادب حضور و شرم حضور در ما ایجاد خواهد شد و آن موجب اصلاح قلب و عملکرد ما سریعا و در همه جوانب زندگیمان میشود یعنی زمینه ظهورش فراهم خواهد شد انشاالله.

پیام شماره 8 :

پیام های بعد از اربعین 92

1392/12/20

بسم الله الرحمن الرحیم

درک حضور امام زمان (عج)

گفتگویی با حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا پناهیان

همان‌طور که سخت است انسان خودش را همیشه در محضر خدا ببیند درک حضور امام زمان(ع) هم سخت است/باید تمرین و برنامه داشته باشیم

•  ما اعتقاد داریم که امام زمان(ع) در کنار ما زندگی می‌کنند و ساحت قدسی حضرت به وسعت همۀ زندگی و دنیای ماست، این ادب حضور را چطور باید رعایت کنیم و خودمان را پیش آن ساحت مقدس ببینیم؟

همان‌طور که سخت است انسان همیشه خودش را در محضر خدا ببیند، معمولاً برای ما درک حضور حضرت ولی عصر(عج) نیز کار دشواری است. ولی باید تمرین کنیم و برنامه داشته باشیم. مثلاً یک زمان‌هایی را اختصاص بدهیم و با وضو، رو به قبله بنشنیم و با یک حالت معنوی خودمان را در محضر امام زمان(ع) ببینیم و

احساس حضور را باید خودمان با تمرین و برنامه‌های مداوم ایجاد کنیم

این برنامۀ عملی و همین تلقین کردن، که حضرت امام(ره) می‌فرمودند: تلقین بسیار مؤثر است، می‌تواند لحظاتی ما را در محضر حضرت قرار دهد. (حضرت امام(ره): یکى از چیزهایى که براى ساختن انسان مفید است تلقین است. انسان خودش هم اگر بخواهد ساخته بشود، باید آن مسائلى که مربوط به ساختن خودش است تلقین کند به خودش، تکرار کند. یک مطلبى که تأثیر در نفس انسان باید بکند، با تلقینات و تکرارها بیشتر در نفس انسان نقش پیدا مى‏کند.( صحیفه امام، ج‏13، ص397)

راهی جز تمرین برای درک و احساس حضور سراغ ندارم/دراستغفار هم باید خود را در محضر حضرت باشد

در واقع استغفار ما از پرودگار عالم همیشه منوط به این است که از حضرت ولی عصر(عج) هم عذرخواهی کنیم. و همیشه منوط به این است که حضرت را شفیع قرار دهیم. یعنی این استغفار که ذکر دائمی ما باید باشد، و این حال توبه و انابه همیشه باید در رفت و برگشت در محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم باشد.

خلاصۀ ویژگی‌های یک منتظر: 1- خودش را دوست نداشته باشد 2- مردم را دوست داشته باشد

مردم سوریه،فلسطینیان و مردممصر، بحرین و حتی برای مردم مظلوم کشورهای اروپایی))

دیگران را دوست داشتن و خود را دوست نداشتن یا از خودگذشتگی، دو بال هستند که می‌توانند منتظر را به پرواز در بیاورند.

اللهم عجل لولیک الفرج

پیام شماره 7 :

پیام های بعد از اربعین 92

امام سجاد علیه السلام

امام سجاد علیه السلام درباره منتظران و یاران حضرت مهدى (عج ) به یکى از دوستانش بنام ابوخالد رحمة اللّه چنین فرمود

1- مردمى که در زمان غیبت امام زمان علیه السلام به سر مى برند و معتقد به امامت و رهبرى آن حضرت بوده و منتظر ظهور و قیامش هستند  از مردم هر زمانى برترند، چرا که خداوند آنها را آنچنان از عقل و فهم و شناختیبرخوردار کرده که غیبت امام زمان علیه السلام براى آنان همچون ظهور آن حضرت است

    (به خاطر آگاهى و شناخت به گونه اى هستند که غیبت امام زمان علیه السلام را همچون ظهور او دانسته چرا که آنان درک حضور دارندو تلاش و فکر و هدفشان و عملکردشان بر این اساس استآنها بواسطه درک حضور آنچنان زندگی میکنند انگار که در ظهور زندگی می کنند.)

2-خداوند آنها را در این زمان همچون مجاهدانى قرار داده که با شمشیر در پیشاپیش رسول خدا صلى اللّه علیه و آله با دشمن مى جنگیدندبه خاطر اینکه جهاد و تلاش و پیکار با دشمنان دارند (بى تفاوت نیستند

3-در حقیقت مردان خالص و شیعیان راستین ما چنین افرادى هستند که در آشکار و پنهان به سوى خدا دعوت کنند(دعوتشان به سوى خداست نه به سوى شرق و غرب).

پیام شماره 6 :

پیام های بعد از اربعین 92

خداوند ما را با ترس امتحان میکند

(لنبلونکم  بشئ  من  الخوف  و الجوع  و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات و بشر الصابرین-و البته شما را به چیزها یی از قبیل ترس و گرسنگی و نقصان در اموال و نفوس و زراعت بیازماییم و بشارت بده صابران را)-سوره بقره آیه 155

ترس از غیر خدا ریشه و دلیل  گناهان است

یاد خدا و اینکه او همیشه با ماست به انسان آرامش میدهد و مانع از ترس از غیر خداست (الا بذکر الله تطمئن القلوب)

امام زمان حجت خدا و بقیه الله است . خود ایشان ذکر خداست

درک و توجه به حضور امام زمان عج و باور اینکه ایشان دلشان همیشه با ماست به انسان آرامش میدهد

آن آرامش حاصله از درک حضور ایشان باعث از بین رفتن ترس از غیر خدا میشود

امام علی ع: یاوران مهدی از غیر خدا نمیترسند و شهادت را میطلبند

---------------------------------------------

 

 

در ادامه پیام 6:

امام علی ع: یاوران مهدی از غیر خدا نمیترسند و شهادت را میطلبند

  امیر المومنین ع  فرمودند: ترس بزرگترین گناه است.

ایشان  ترس از غیر خدا را فرموده اند. ترس از ناتوانی, ناداری  ترس از مریضی ترس از نرسیدن به امیال و آرزوها ترس از تنها شدن و ....خلاصه این ترس هاست که موجب میشود انسان دروغ بگوید دزدی کند مال حرام بخورد و ..

در قران آمده که: انما ذلکم الشیطان یخوف اولیاءه فلا تخافوهم و خافون ان کنتم مومنین -آل عمران 175 (بدرستیکه این سخنان شیطان استکه میترساند به آن دوستانشرا پس شما نترسید از او و از من بترسید اگر اهل ایمان هستید). همین آیه نشاندهنده این است که کار شیطان ایجاد این ترس از غیر خداست و جمع نقیضین محال است که خدا اول میخواهد آن ترس را از دل ما بیرون کند تا بعد ترس از خودش جایگزین آن بشود.

خداوند مکرر در قران فرموده لاتخف نترس(طه-68)

. و اولیائش را اینگونه معرفی میکند که : الا اولیاء الله لا خوف علیهم و لا هم یحزنون (نمل-10)

دلی که بوسیله خدا دیدن و درک حضور امام زمانش به آرامش میرسد دیگر از غیر خدا نمیترسد و در نتیجه تقوی وارد قلبش میشود. تقوی دو معنی دارد: 1-ترسیدن از عقاب خدا یا از فراق او   2-نترسیدن از غیر خدا و پرهیز از غیر خداست.(در تفاسیر قران آمده)

این نکته  که وقتی انسان خودش را در معرض دید الهی میبیند از فکر بر معصیت کناره میگیرد چه برسد به فعل آن کاملا درست است و آن درک حضور خداست و درک حضور خدا وسیله میخواهد همانطور که قران فرموده "وابتغوا اله الوسیله"(مائده -35) آن وسیله در خال خاضر امام زمان عج میباشند درک محضر خدا موقعی میسر میشود که درک محضر امام زمان عج برایمان حاصل و ملکه بشود.

در ضمن در آیه  ما قبل یعنی  در آیه 174 آل عمران جوابگوی آن ترس از بلایا و غیره را مطرح میکند.که اگر انسانها به نعمت خدا روی بیاورند هیچ سختی و رنجی به آنها نمی رسد و خدا از آنان راضی میشود و در تفاسیرآمده که منظور از نعمت خدا حجت خدا روی زمین است یعنی:

درک حضور امام زمان عج

پیام شماره 13 :

پیام های بعد از اربعین 92

92/2/9

ای سفیران امام زمان (عج)

 

امیر المومنین علی (ع)  فرمودند: ما رایت شیئا الا و رایت الله قبله و بعده و معه و فیه

                    (ندیدم چیزی را مگر اینکه قبل او و بعد او و با او و در او خدا را دیدم)

(ما رایت) بنا را بر ندیدن گذاشته بود

(شیئا) ندیدن دنیا

(الا)اما یک استثناء دارد

(و رایت الله) مگر اینکه آن دنیا دیدن وسیله ای بشود برای خدا دیدن (با چشم دل)

حواست به جلویت باشد (سیر الی الله)و در دنیا فقط رکابی بزن

دنیا خیلی قیمتی است چراکه فقط بوسیله با دنیا و در دنیا بودن(معه و فیه) هم قبلش و هم بعدش (قبله و بعده) میتوان به ملاقات خدا رسید (نه با ترک کردن دنیا)

 هو الاول  (قبله )  

و الاخر (و بعده)

و الظاهر (و معه)

و الباطن (و فیه)  

 (هو الاول و الاخر و الظاهر و الباطن و هو بکل شیء علیم) سوره حدید آیه 3

علی (ع)  در مواجه با هر چیزی در این دنیا در همه لحظات آن (قبله و بعده) و در همه جالاتش (معه و فیه) اسیر حالات و لحظات آن نمیشد بلکه  فقط و فقط خدا را میدید. در واقع دنیا سکوی پرواز او بود بسوی خدا. اونه در قبل و بعدش توقف داشت و نه در حالات بیرونی و درونی اش(معه و فیه). او فقط از سکوهای مختلف دنیا دائما بسوی خداپرواز میکرد

و اگر ما نیز اینگونه نباشیم  امام زمان (عج)  هم بدستور خداوند  از ما اعراض میکند : (فاعرض عن من تولی عن ذکرنا و لم یرد الا الحیوه الدنیا – تو ای رسول از هر کسی که از یاد ما روگردانید و جز زندگانی دنیا را نخواست بکلی اعراض کن – نجم 29)

پیام شماره 12 :

پیام های بعد از اربعین 92

93/1/28

ولایت پذیری حضرت زهرا (س) باعث درخشش شد


(زهرا یعنی درخشنده )

فاطمه زهرا (س)هم خودش ولی خدا بود و هم از ولایت ولی امرمسلمین تبعیت میکرد خودش را تحت آن ولایت قرار داده بود. به آن وسیله هم نورانیت کسب میکرد و هم راه را
برای دیگران روشن میساخت.
 حضرت زهرا (ُس) در زمان حیات پیامبر ص تحت ولایت  ایشان بود وچون ایشان پدرش نیز بودند (به آن دلیل هم بر او ولایت داشت) تحت ولایت و هماهنگ با ایشان فکر وعمل میکرد. آنچه که با درک حضور ایشان دریافت میکرد به مرحله اجراء در می آورد...با درک محضر و ولایت پیامبر ص پرده خانه اش در آورد و به مستحق داد. گردنبندش را و لباس عروسی اش را به مستحق داد......بعد از فوت ایشان با درک محضرو ولایت امام زمانش امیر المومنین (ع)  که همسرش نیز بودند (و به آن دلیل هم برایشان ولایت داشتند)با اینکه خانم زهرا س  اکراه داشت اما آن سه نفر را که قصد عیادتشرا داشتند پذیرفت  زمانیکه در مسجد قصد نفرین کردن آنان را داشت بدلیل تبعیت از ولایت امام زمانش امیر المومنین (ع)  نفرین نکرد و همه اموراتش را با هماهنگی با ولایت ایشان به عرصه ظهور میرساند. 
اینجاست که اکثرا راه گم میکنیم چرا که تنها راه  فیض بردن از ولایت امام رمانمان این است که در خانواده ولایت پدر و مادر را پذیرفت و برای خانمها  ولایت همسر را و باید  از ایشان تبعیت کرد (مگر در حرام خدا) و در جامعه ولایت نایب امام زمان عج (ولایت فقیه) را و باید از ایشان تبعیت کرد تا به اذن الله به درک حضور امام زمانمان برسیم و کاملا تحت ولایتشان قرار بگیریم از ایشان تبعیت کنیم و نورانی بشویم.


کسی که خود را تحت ولایت امام زمانش قرار دهد میدرخشد و میتواند به دیگران هم نور بدهد و راه‌گشا باشد


تحت ولایت ایشان قرار گرفتن یعنی دیگر هوای نفس بر ما ولایت نداشته باشد دیگرعملکرد ما صرفا طبق ملاک و معیار عقل یا تجربیاتمان نباشد دیگر ملاک ما در زندگی حرفهای مردم و موقعیت اجتماعی مان نباشد
 (انما ولیکم الله و رسوله و الذین آمنوا الذین  یقیمون الصلوه و یوتو ن الزکاه و هم راکعون-مائده55 )
ما باید اصل را اصل قرار دهیم و فرع را فرع . اصل ولایت است و ولایت پذیریست عملا خیلی از اوقات بدلیل عدم برنامه ریزی صحیح (به پیام 3مراجعه کنید)  فرع را اصل قرار داده و اصل را فرع در نتیجه دائما بدور خود میچرخیم و سیر صعودی نخواهیم داشت.
خداوندا
بحق این ایام ولادت حضرت زهرا (س) ما را از منیت ها و خود سری ها نجات ده و بقیه عمرمان را در تمامی لحظات با درک حضور امام زمانمان ما را تابع و هماهنگ با ولایت ایشان قرار بده تا نورانی شده در سیر الی الله برای دیگران نیز نورافشانی کنیم
و از زمینه سازان ظهور منجی عالم  حضرت بقیه الله مهدی صاحب الزمان (عج) باشیم انشاالله.

(لطفا سوالات خود را پیرامون پیام های ارسالی بفرمایید)

پیام شماره 11 :

پیام های بعد از اربعین 92

یاران مهدی (عج)چه کسانی هستند؟

یاران مهدی (عج):

1-جنگجویانند - آمادگی رزمی دارند (هم کرارون)

2-در اطاعت ایشان کوشایند (مجدون فی طاعته) (ابن ابی الحدید-شرح نهج البلاغه-ج.9-ص129)

آنان بسان پروانه بدور شمع وجودش در گردشند.

امام صادق (ع):

اطاعت آنان (یاران امام زمان) از امام از فرمانبرداری کنیز در برابر مولایش بیشتر است (علامه مجلسی –بحار الانوار-ج.52-ص13)

اگر کسی آقا صاحب الزمان عج امامش باشد (نه هوای نفسش و نه عقل و تجربیاتش) او باید در تمامی مراحل زندگی به ایشان اقتداء کند و آن بدون درک حضورش میسر نمیشود.

واگر انسان تحت ولایت ولی خود حرکت نکند یعنی تحت ولایت هوای نفس حرکت میکند و چون همه اجزاء عالم با هم مرتبت هستند نه تنها او به درک حضور امام زمانش نمیرسد بلکه او به تباهی میرسد (لواتبع الحق اهوائهم لفسدت السماوات و الارض – مومنون71) در تفسیر المیزان ج8-در توضیح آیه 94 اعراف نیز آمده

پس درک حضور امام زمان (عج) در عالم هستی (ولی الله) یعنی درک ولایتش و توفیق اطاعتش در تمامی مراحل زندگی حاصل نخواهد شد مگر اینکه:

 در زمان غیبت ایشان در جامعه درک حضور ولی امر مسلمین (ولی فقیه) را داشته باشد و از ایشان اطاعت کند.

و درخانواده درک حضور ولی خود (پدر- مادر- شوهر – الرجال قوامون علی النساء-نساء34) را داشته باشد و از ایشان اطاعت کند یعنی خودش را تحت ولایت ایشان ببیند. نسبت به ایشان محبت ودر عین حال ادب حضور و شرم حضور داشته باشد