۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است
پیام 27 پیش به سوی ظهور:
بسم الله الرحمن الرحیم
او خواهد آمد
مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید
که ز انفاس خوشش بوی کسی می آید
ویَصْنَعُ الْفُلْکَ وَکُلَّمَا مَرَّ عَلَیْهِ مَلأٌ مِّن قَوْمِهِ سَخِرُواْ مِنْهُ قَالَ إِن تَسْخَرُواْ مِنَّا فَإِنَّا نَسْخَرُ مِنکُمْ کَمَا تَسْخَرُونَ ﴿هود: 38﴾
و [نوح] کشتى را مىساخت و هر بار که از قومش بر او مىگذشتند او را مسخره مىکردند مىگفت اگر ما را مسخره مىکنید ما [نیز] شما را همان گونه که مسخره مىکنید مسخره خواهیم کرد
ای زمینه سازان ظهور امام زمان (عج), شما نیز مطمین باشید که حضرت ولی عصر(عج) در حال آماده کردن کشتی نجات است ؛ با اینکه بیشتر مردم باور ندارند و مسخره می کنند
وقَالَ ارْکَبُواْ فِیهَا بِسْمِ اللّهِ مَجْرَاهَا وَمُرْساها إِنَّ رَبِّی لَغَفُورٌ رَّحِیمٌ ﴿هود: 41﴾
و [نوح] گفت در آن سوار شوید به نام خداست روانشدنش و لنگرانداختنش بى گمان پروردگار من آمرزنده مهربان است
و بزودی امام زمان (عج) انصار و اعوانش را جمع خواهد کرد و با بسم الله قیام خود را آغاز می کند . انشاالله
وهِیَ تَجْرِی بِهِمْ فِی مَوْجٍ کَالْجِبَالِ ﴿هود: 42)
و آن [کشتى] ایشان را در میان موجى کوه آسا مىبرد
و بزودی کشتی نجات امام زمان (عج) در میان تحولات عظیم آخر الزمان ، در نهایت قدرت و صلابت ، به پیش خواهد رفت . انشاالله
اعوان و انصار ایشان نیز ، به امید خدا ، از همه لحاظ آماده و صبح و شام در انتظارند . منتظران او قدم از قدم بر نمی دارند مگر در جهت رسیدن به ظهور امام زمان(عج) . " وَ ما تُنْفِقُونَ إِلاَّ ابْتِغاءَ وَجْهِ اللَّهِ"(بقره: 272)
منَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تبدیلا(احزاب: 23)
از میان مؤمنان مردانىاند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند
تدبری ولایی در سوره های کوچک قرآن (4)
با دیدی ولایی در قرآن تدبر کنیم
(1)-خداوند به پیامبر(ص) و تمامی مبلغین دین می فرماید که شما به عالمیان بگویید که (قل):
ما دو نوع سمع و شنیدن داریم:
1-به وسیله گوش دل و باطن (اوحی الی)
2-به وسیله گوش سر و ظاهر (انه استمع)
-وحی الهی ویژه صاحبان ولایت است (الامام الجن و الانس) و سمع ظاهری ویژه عموم جن و انس است
پیام 26 پیش به سوی ظهور:
بسم الله الرحمن الرحیم
شناخت حقیقت خودمان
(قسمت چهارم)
فَمَنْ ثَقُلَتْ مَوازِینُهُ فَأُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ . وَ مَنْ خَفَّتْ مَوازِینُهُ فَأُولئِکَ الَّذِینَ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ فِی جَهَنَّمَ خالِدُونَ (102-103مومنون) پس در آن روز هر آن که اعمالش وزین است آنان رستگارانند .و هر آن که اعمالش سبک وزن باشد آنان کسانى هستند که نفس خویش را در زیان افکنده به دوزخ مخلد خواهند بود .
در اطیب البیان (ج5ص270 ) به نقل از امام صادق (ع) آمده :نحن الموازین ( یعنی موازین ما هستیم )
کسی که ولایت پذیر و ولایت مدار باشد و تمام کارهایش به جهت زمینه سازی ظهور امام عصر (عج) باشد ، اعمال صالحش سنگین می شود اما انان که اعمالشان (بعلت دوری از امام ) سبک ورن است در نفسهایشان خسارت دیده اند زیرا نفس انسان در حال حاضر با یاری رساندن به ظهور امام زمان(عج) ، می تواند به معرفت خداوند رسیده و رستگار شود
-ولایت مدار یعنی : انسان با هر کاری که می کند خودش را برای خدمتگزاری در رکاب امام زمانش آماده سازد
آری باتوجه به این بشارت قرآن کریم : إِنَّ الْحَسَناتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئات ، اگر انسان به جهت زمینه سازی ظهور قدم بردارد ، حسناتی را انجام داده که موجب دفع بدیهای خودش وبدیهای عالم اطرافش خواهد شد . انشاالله
تدبری ولایی در سوره های کوچک قرآن (3)
(ن والقلم و ما یسطرون)(1) خداوند به نون و قلم و آنچه مینویسد قسم
یاد کرده است. همانطور که علی(ع) بروایتی نقطه باء بسم الله هست و باء
بدون نقطه معنایی ندارد(یعنی برای قرب بخدا باید بوسیله ولایت میتوان از
اسم الله استعانت جست, نقطه نون هم ولایت است که نون بدون نقطه معنایی
ندارد. و جالب این استکه نون بدون نقطه و باء بدون نقطه هر دو حتی از
لحاظ ظاهر نیز یکسانند. واگز نون را ظرف هستی بدانیم خداوند با قلم و
آنچه که مینویسد نقطه را درونش نگاشت تا عالم به یمن ولایت معناء پیدا
کند
تدبری ولایی در سوره های کوچک قرآن (2)
بسم الله الرحمن الرحیم
تدبر در سوره فصلت
آنچنانکه خداوند در این سوره از نزول بخش بخش قران یعنی نزول ظاهر
قران (یعنی فصلت- فصل فصل نازل شدنش )برامون گفته خواسته متذکر بشه که
باطن قران نیز(یعنی امام زمان عج) به زودی برملا خواهد شد ان شاءالله
هم در آفاق و هم در انفس(هم در ظاهر و هم در باطن)
(سنریهم ایاتنا فی الافاق و فی انفسهم حتی یتبین لهم انه الحق) آیه 53 فصلت
منظور از آیات در واقع حجت های خدا روی زمین است
تدبری ولایی در سوره های کوچک قرآن (1)
تدبری در سورۀ مبارکۀ نصر:
بسم الله الرحمن الرحیم
إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾
(چون هنگام فتح و یاری خدا فرا رسد)
ادا- حکایت از یک زمان خاص دارد
جاء- دارد از ظهور یگه که هنوز محقق نشده و قراره وقتش برسه سخن
میفرماید(ان شاءالله)
نصر الله- امام زمان(عج) است
واو- باید گفت که یاری خدا همان و فتح و پیروزی همان. چراکه آنها
لازم و ملزوم یکدیگرند
والفتح-فتح و پیروزی نتیجه ظهور امام زمان (عج) است
درباره سايت
طبقه بندی موضوعی
- پیام های انصار المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) (۶)
- پیام های پیش به سوی ظهور (۴۱)
- پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی (۱)
- سوال جوانان غیرمسلمان و پاسخ قرآن (۱۸)
- سوال من و پاسخ او (تدبر در قرآن) (۱۸)
- درک حضور امام زمان (عج) و مقدمه سازی ظهور (۳۲)
- مطالب کلاس های دارالقرآن (۲۰)
- پیام ها و مطالب ماه مبارک رمضان (۱۱)
- معرفت نفس (۲)
- پیام های بعد از اربعین 92 (۱۷)
- پیام های ماه رمضان (۸)
- با دیدی ولایی در قرآن تدبر کنیم (۴)
- قدر شب های قدر را بدانیم (۳)
- تدبر در ادعیه (۲)
- محورهای تبلیغ خصوصا در پیاده روی اربعین (۱۹)
- شبکه جهانی مبلغین اربعین (۱۳)
- سازماندهی برای ظهور (۵)
- شناخت ولایت (۲۸)
- اعتکاف (۴)
آخرين مطالب
-
-
📣 دیگه وقتشه /
يكشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ -
اتحاد راه رسیدن به قله است رأی ریاست جمهوری
شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ -
#یاران_منجی_آماده_میشوند_۳
دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ -
#از_خانه_تا_خدا_۲
دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ -
#از_خانه_تا_خدا_۱
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ -
در جهت پیشبرد اهداف زیر بنایی مهدوی ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ -
#از_خانه_تا_خدا
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ -
#یاران_منجی_آماده_میشوند_۲
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ -
# یاران_منجی_آماده_میشوند_۱
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
بایگانی
- شهریور ۱۴۰۳ (۱)
- مرداد ۱۴۰۳ (۱)
- تیر ۱۴۰۳ (۳)
- خرداد ۱۴۰۳ (۹)
- ارديبهشت ۱۴۰۳ (۷)
- فروردين ۱۴۰۳ (۳۰)
- اسفند ۱۴۰۲ (۹)
- بهمن ۱۴۰۲ (۷)
- آذر ۱۴۰۲ (۴)
- آبان ۱۴۰۲ (۱)
- مهر ۱۴۰۲ (۵)
- شهریور ۱۴۰۲ (۳)
- مرداد ۱۴۰۲ (۱)
- تیر ۱۴۰۲ (۳)
- اسفند ۱۴۰۱ (۱)
- بهمن ۱۴۰۱ (۲)
- آبان ۱۴۰۱ (۵)
- بهمن ۱۴۰۰ (۱۱)
- اسفند ۱۳۹۹ (۹)
- دی ۱۳۹۹ (۲)
- تیر ۱۳۹۹ (۱۰)
- خرداد ۱۳۹۹ (۸)
- ارديبهشت ۱۳۹۹ (۲)
- فروردين ۱۳۹۹ (۲)
- اسفند ۱۳۹۸ (۷)
- بهمن ۱۳۹۸ (۱)
- آبان ۱۳۹۸ (۳)
- مهر ۱۳۹۸ (۱)
- مرداد ۱۳۹۸ (۳)
- تیر ۱۳۹۸ (۲)
- خرداد ۱۳۹۸ (۱۵)
- ارديبهشت ۱۳۹۸ (۱۲)
- اسفند ۱۳۹۷ (۷)
- بهمن ۱۳۹۷ (۳)
- دی ۱۳۹۷ (۶)
- آذر ۱۳۹۷ (۳)
- مهر ۱۳۹۷ (۱)
- تیر ۱۳۹۷ (۲)
- فروردين ۱۳۹۷ (۱)
- اسفند ۱۳۹۶ (۱)
- بهمن ۱۳۹۶ (۲)
- دی ۱۳۹۶ (۱)
- آذر ۱۳۹۶ (۱)
- آبان ۱۳۹۶ (۱۰)
- مهر ۱۳۹۶ (۳)
- شهریور ۱۳۹۶ (۳)
- تیر ۱۳۹۶ (۱)
- خرداد ۱۳۹۶ (۱)
- فروردين ۱۳۹۶ (۵)
- اسفند ۱۳۹۵ (۳)
- بهمن ۱۳۹۵ (۴)
- دی ۱۳۹۵ (۳)
- آذر ۱۳۹۵ (۲)
- آبان ۱۳۹۵ (۲)
- مهر ۱۳۹۵ (۴)
- شهریور ۱۳۹۵ (۳)
- مرداد ۱۳۹۵ (۳)
- تیر ۱۳۹۵ (۶)
- خرداد ۱۳۹۵ (۲)
- ارديبهشت ۱۳۹۵ (۵)
- فروردين ۱۳۹۵ (۲)
- اسفند ۱۳۹۴ (۱)
- بهمن ۱۳۹۴ (۲)
- دی ۱۳۹۴ (۴)
- آذر ۱۳۹۴ (۳)
- آبان ۱۳۹۴ (۸)
- مهر ۱۳۹۴ (۴)
- شهریور ۱۳۹۴ (۲)
- مرداد ۱۳۹۴ (۶)
- تیر ۱۳۹۴ (۷)
- خرداد ۱۳۹۴ (۴)
- ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۱)
- فروردين ۱۳۹۴ (۵)
- اسفند ۱۳۹۳ (۵)
- بهمن ۱۳۹۳ (۱۷)
- دی ۱۳۹۳ (۵)
- آذر ۱۳۹۳ (۴)
- آبان ۱۳۹۳ (۵)
- مهر ۱۳۹۳ (۹)
- شهریور ۱۳۹۳ (۲۸)
- مرداد ۱۳۹۳ (۸)
- تیر ۱۳۹۳ (۴)
- خرداد ۱۳۹۳ (۱۷)
- ارديبهشت ۱۳۹۳ (۸)
- فروردين ۱۳۹۳ (۹)
- اسفند ۱۳۹۲ (۶)
- آذر ۱۳۹۲ (۳)
- آبان ۱۳۹۲ (۲)
- ارديبهشت ۱۳۹۰ (۱)